Stanovnici Hrvatske troše iznad svojih mogućnosti, u prilog tome govore mnoga istraživanja. Kupovina kreditnim karticama, na odgode, rate, potrošački krediti(…) sve je to sastavni dio života hrvatskog potrošača.

Osim na osnovne potrepštine koje spadaju u potrošačku košaricu (hrana, piće, higijenske potrepštine…), kupuju se i mnoge stvari koje izlaze iz okvira nužnih kupnji. U Hrvatskoj se tako jako puno kupuju skuplji mobilni telefoni, elektronika, automobili, motocikli(…)

Odjeća je posebna stavka kada je riječ o Hrvatima. I muškarci i žene u Hrvatskoj vole lijepo izgledati. Često se zalete i kupe koju krpicu više, bez obzira što ona možda baš nije bila nužna.

Zanimljivo je da je Hrvatska jedna od vodećih europskih zemalja kada je riječ o posjedovanju vlastite nekretnine. Veliki broj Hadult-18774_960_720rvata tako živi u vlastitom stanu ili kući te nema troškove stanarine. Ovo uvelike olakšava život jer standard u Hrvatskoj svakako nije visok.

Pojavom velikih trgovačkih centara kao što su Lidl, Interspar, Merkator, Billa i brojni drugi, postalo je moguće kupovati po jako pristupačnim cijenama. Svaki od njih redovito ima sniženja na odabrane artikle pa i Hrvati sada racionalnije kupuju. Mnoge hrvatske trgovačke kuće bile su prisiljene zatvoriti svoja vrata jer nisu mogle održati korak s inozemnom konkurencijom. Ipak, manji broj ljudi još uvijek živi moto „kupujmo hrvatsko“ i radije će potrošiti nešto više novca na artikl proizveden u Hrvatskoj, nego li kupovati strani proizvod.

Web trgovine zauzimaju značajan dio kolača kada govorimo o potrošačima. U potrazi za nižim cijenama ili proizvodima koji se ne mogu naći u klasičnim trgovinama, mnogi potrošači (pogotovo oni iz mlađe generacije), okreću se internet kupovini. Postoji velik broj svjetskih brendova koji su svoje internet trgovine otvorili i u Hrvatskoj – Zara, H&M, Bershka, Harvey Norman i Ikea samo su neki od njih. Ono što nije dostupno u hrvatskim web trgovinama, može se naručiti iz inozemstva. Otkako je Hrvatska postala članica Europske Unije, na robu koja je poslana iz jedne od zemalja članica ne mora se plaćati carina.

Čini se da Hrvati zaista znaju kako trošiti.